Journalismin iltapäivä -luentosarja toteutettiin nyt toistamiseen. Luennoille osallistui 80 opiskelijaa (kuva: Riitta Yrjönen).

Journalismin iltapäivä: Toimittajien kasvonkohotuksella rakentavampaa julkisuutta?

Millaisia ryhtiliikkeitä journalismissa on tehty viime vuosikymmeninä? Minkälaisia mahdollisuuksia sovittelujournalismi tarjoaa toimittajan työhön?

Tatu Airo työskentelee toimittajana Aamulehdessä. Laura Ahva on COMET-tutkimuskeskuksessa toteuttavan Sovittelujournalismi-hankkeen johtaja.

Sovittelujournalismista keskustelivat 28. syyskuuta toimittaja Tatu Airo Aamulehdestä ja yliopistotutkija Laura Ahva Tampereen yliopiston tutkijakollegiumista.

Journalismin iltapäivä kokosi kuutena peräkkäisenä torstaina syys–lokakuussa maamme eturivin tutkijoita ja toimittajia Tampereen yliopistoon pohtimaan journalismin ja journalistin ammatin nykytilaa. Tilaisuudet olivat osa journalistiikan oppiaineen Journalismin perusteet -luentosarjaa, ja ne lähettiin suorana Radio Moreenissa.