Journalismin iltapäivä -luentosarja toteutettiin nyt toistamiseen. Luennoille osallistui 80 opiskelijaa (kuva: Riitta Yrjönen).

Journalismin iltapäivä: Vallan vahtikoiria vai eliitin äänitorvia?

Miten politiikan journalismi on muuttunut ja mitkä ovat sen haasteet 2010-luvulla? Millaista on olla toimittajana vallan kamareissa: Brysselissä ja Arkadiamäellä?

Maria Stenroos työskentelee politiikan toimittajana Yleisradiossa. Jari Väliverronen valmistelee Tampereen yliopistossa väitöskirjaansa politiikan toimittamisen muuttumisesta.

Politiikan journalismin muutoksista keskustelivat 14. syyskuuta toimittaja Maria Stenroos Yleisradiosta ja tutkija Jari Väliverronen viestintätieteiden tiedekunnasta.

Journalismin iltapäivä kokosi kuutena peräkkäisenä torstaina syys–lokakuussa maamme eturivin tutkijoita ja toimittajia Tampereen yliopistoon pohtimaan journalismin ja journalistin ammatin nykytilaa. Tilaisuudet olivat osa journalistiikan oppiaineen Journalismin perusteet -luentosarjaa, ja ne lähettiin suorana Radio Moreenissa.