KUVA: Flickr

Tampereen yliopisto sai syöpätutkimuksen kehittämiseen merkittävää tukea

Rahat myönnettiin eturauhassyövän tutkimiseen. Tavoitteena on estää syöpäkuolemia.

Syöpäsäätiö on myöntänyt Tampereen yliopistolle apurahaa eturauhassyöpätutkimukseen. Yliopiston professori Anssi Auvisen tutkimusryhmä on vastaanottanut 450 000 euron apurahan. Auvinen aloittaa ensi vuonna pitkäkestoisen seulontatutkimuksen, jonka tavoitteena on estää eturauhassyövän aiheuttamia kuolemia.

Apurahoja jaettiin myös neljälle muulle Tampereen yliopistolla eturauhassyöpää tutkivalle ryhmälle.

Syöpäsäätiön pääsihteerin Sakari Karjalaisen mukaan syöpätutkimusten rahoittaminen on avainasia, jos halutaan voittaa syöpä.

– Ilman tätä tutkimusta ei pystytä löytämään parannuksia syövän diagnostiikkaan sekä hoitoon tai syövän ehkäisyyn.

Syöpäsäätiö on marraskuun aikana myöntänyt jo 5 447 000 euron edestä apurahaa eri syöpätutkimuksiin.