Juontajat Alina Mäkynen (vas.), Juho Korpela sekä vieraat Kimmo Ohtonen ja Leo Stranius keskustelivat muun muassa Suomen eläimistä ja metsistä, metsästyksestä ja siitä, onko lapsenteko ympäristökysymys. (kuva: Liisa Ovaska).

Toisen Metso Talkin puheenaiheena oli Suomen kansan luontosuhde

Yli satapäinen yleisö kokoontui Tampereen pääkirjasto Metsoon kuuntelemaan puheenvuoroja suomalaisesta luonnosta.

Metso Talk on pääkirjasto Metson ja Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen järjestämä kolmiosainen keskustelusarja. Toinen tilaisuus, nimeltään ”Rakas luonto, rikas elämä”, järjestettiin 22. marraskuuta 2017, ja se käsitteli suomalaisten luontosuhdetta. Mitä rakkaus luontoon antaa? Entä mikä on meidän vastuumme?

Vieraina olivat toimittaja, kirjailija ja luontokuvaaja Kimmo Ohtonen sekä ympäristöjärjestöjohtaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Leo Stranius.