Tamyn viimeinen puheenjohtaja on ainutlaatuisessa asemassa – kuka tahansa ei saa mahdollisuutta yhdistää ylioppilaskuntia

Sanni Lehtinen on Tampereen yliopiston ylioppilaskunnan viimeinen puheenjohtaja. Viime vuonna Lehtinen toimi Tamyn hallituksen koulutuspoliittisena vastaavana.

Tamyn tuoreen puheenjohtajan Sanni Lehtisen järjestöuraan on mahtunut lukuisia vastuutehtäviä. Ennen ylioppilaskunnan puheenjohtajaksi ryhtymistä hän on toiminut esimerkiksi oman ainejärjestönsä puheenjohtajana.

Yksi Tamyn tärkeimpiä tehtäviä on valvoa opiskelijoiden etua. Tällä hetkellä varsinkin laaja Tampere3-hanke pitää ylioppilaskunnan hallituksen kiireisenä.

Puheenjohtajana Lehtinen on erityisessä asemassa, sillä hän on mukana yhdistämässä Tampereen korkeakoulujen ylioppilaskuntia. Ylioppilaskuntien yhdistyminen on osa Tampere3-hanketta.

Ylioppilaskunnan puheenjohtajalla riittää selvästi tekemistä, ja välillä Lehtisen työpäivät venyvät pitkiksi. Opiskelun ja puheenjohtajuuden yhteensovittaminen ei onnistu, joten hänelle ei kerry tänä vuonna opintopisteitä.

– En koe, että olisin joutunut luopumaan mistään. Tämä on siistein työ, jota olen ikinä tehnyt.