Asta Rakentajaan odotetaan jälleen noin 15 000 kävijää. Kuva: Merja Ojala, otettu viime vuoden messuilla.

Pirkanmaan suurin rakentamisen messutapahtuma on jo täydessä vauhdissaan – tänä vuonna Asta Rakentajassa puhuttavat sisäilma-asiat ja hirsi

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään taas tänä viikonloppuna Asta Rakentaja -messut. Ne keräävät vuosittain yli kymmentuhatpäisen vierailijajoukon.

Asta Rakentaja -messut järjestetään tänä viikonloppuna Tampereella. Kyseessä on Pirkanmaan suurin rakentamisen messutapahtuma, joka on suunnattu oman kodin rakentamista ja remontointia suunnitteleville sekä rakennus- ja kiinteistöalan ammattilaisille.

Paikalla on lukuisia yrityksiä esittelemässä toimintaansa. Vierailijoilla on mahdollisuus tutustua uutuustuotteisiin, keskustella asiantuntijoiden kanssa sekä todistaa työnäytöksiä, joissa alan ammattilaiset näyttävät, kuinka kunnostetaan perinteisin menetelmin ikkunoita ja kalkkimaalataan.

– Tänä vuonna messuilla korostetaan sisäilma-asioita ja korjausrakentamista. Lisäksi uudet ekologiset rakentamismahdollisuudet, kuten hirren käyttö, ovat keskiössä, kertoo tapahtuman tiedottaja Meri Mattila.

Messuilla järjestetään sunnuntaina hyväntekeväisyyshuutokauppa, jonka tuotto osoitetaan tavaralahjoituksena Tampereen ensi- ja turvakoti ry:lle. Meklariksi lisäyleisöä houkuttelemaan on saatu Suomen huutokauppakeisari -televisio-ohjelmasta tuttu Aki Palsanmäki.

Asta Rakentajassa on perinteisesti vieraillut noin 15 000 ihmistä, ja järjestäjät tavoittelevat samoja lukemia myös tänä vuonna.

Korjaus 2.2. klo 18:52 – Uutisessa luki, että Asta Rakentajassa on perinteisesti vieraillut ”noin 15 000–20 000” henkeä. Järjestäjätahon mukaan ”noin 15 000” on lähempänä totuutta muutamien viime vuosien kävijämäärien perusteella.