Toimittaja Tittamari Rinne valmistelee juttuaan Moreenimediaan. Viereen ovat tulleet tueksi ohjaava opettaja Elias Lahtinen, kuvaaja Saara Tuominen ja toimittaja Piritta Räsänen.

Moreenimedia aloitti toimintansa – yhdistää tekstin, valokuvan, äänen ja videon

Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen uusi julkaisualusta Moreenimedia mahdollistaa aiempaa paremmin monimediaalista kerrontaa.

Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen monimediajulkaisu Moreenimedia on aloittanut toimintansa verkossa tällä viikolla. Moreenimedian toimitus koostuu toimittajakoulutuksen opiskelijoista, ohjaavista opettajista ja johtajasta.

Uudistuneen julkaisualustan tarkoituksena on tarjota mahdollisuus uusille kerronnallisille keinoille.

Julkaisualustalle integroidaan monimediaalisesti tekstiä, valokuvaa, liikkuvaa kuvaa ja ääntä, eli kaikenlaisia journalismin lajeja, kertoo Moreenimedian päätoimittaja Ari Heinonen.

Uusi Moreenimedia mahdollistaa koulutuksen kehittämistä suuntaan, jossa eri välineiden kurssien välistä yhteistyötä lisätään. Koulutuksen perusopintojen opetus tapahtuu edelleen välinekohtaisesti.

Moreenimediaa julkaisee Tampereen yliopiston viestintätieteiden tiedekunta COMS.