Moreeni ilmestyi ensimmäisen kerran – viikkolehti jatkaa Utaimen perinteitä

Avausnumerossaan Moreeni poikkeaa laatikkokaupassa, syö luomulihaa, juo ruisviskiä ja törmää vierailijaprofessoriin.

Moreeni-lehti on ilmestynyt tällä viikolla ensimmäisen kerran. Lehti ilmestyy sekä näköislehtenä että painettuna kuusi kertaa tämän lukuvuoden aikana.

Avausnumerossaan Moreeni kertoo muun muassa sen, kuinka laatikkokaupat ovat ryppäinä Tampereen keskustassa ja miten luomulihan kysyntä on kasvanut kalliista hinnasta huolimatta. Lisäksi Moreeni tutustui ruisviskin tislaamiseen Pohjanmaalla ja hiljattain kautensa aloittaneeseen journalistiikan vierailijaprofessoriin Tampereella.

Moreeni on Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen viikkolehti, joka tunnettiin aiemmin Utain-nimellä. Kun toimittajakoulutuksen mediat yhdistyivät syyskuussa verkossa Moreenimediaksi, myös lehden nimenmuutos tuli ajankohtaiseksi. Tampereen toimittajakoulutuksella on ollut säännöllisesti ilmestyvä julkaisu vuodesta 2002 lähtien.