Päivillä mukana oli muun muassa myös sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentian ständi.

Sosiaalityön tutkimuksen päivien aiheena on koti – tapahtuma järjestetään tänä vuonna Tampereen yliopistossa

Konferenssin aihetta käsitellään muun muassa puhujien, työryhmien ja paneelikeskustelun kautta.

Tänä vuonna Sosiaalityön tutkimuksen päiviä vietetään 15-16. helmikuuta Tampereen yliopistossa. Päivät on perinteisesti järjestetty jo 20 vuoden ajan ja ne kokoaa yhteen sosiaalityön asiantuntijoita ympäri Suomea. Päivien tarkoituksena on esitellä sosiaalityön ajankohtaista tutkimusta. Viimeksi päivät järjestettiin Helsingin yliopistossa ja seuraavana vuorossa on Lapin yliopisto.

Konferenssin aiheena on sosiaalityön kodit ja kodit sosiaalityössä. Toinen torstain pääpuhujista Turun yliopiston sosiaalityön dosentti Riitta Granfelt käsitteli puheenvuorossaan kodin merkitystä kodittomuuden kautta. Konferenssin aikana koteja arvioidaan myös esimerkiksi lasten kasvuympäristönä ja vanhusten elämisen paikkoina.

Päivät järjestävä yliopisto päättää aiheen ja se hyväksytetään Sosiaalityön tutkimuksen seuran hallituksessa.

Seuran puheenjohtaja Katja Kuusiston mukaan tänä vuonna seminaarissa uutta on perjantaina järjestettävä paneelikeskustelu, jossa panelistit kertovat, mistä heidän sosiaalityönsä on lähtöisin.

– Sitä odotan innolla. Paneelissa on mukana tutkijoita sekä sosiaalityöntekijöitä kentältä ja vähän eri aikakausilta.

Kuusiston mukaan päiviin sisältyy myös juhlahumua. Konferenssissa Sosiaalityön tutkimuksen seuran 8. kunniajäseneksi valittiin professori emerita Anneli Pohjola.

Tapahtuman tunnelmia pääsee seuraamaan Twitterissä hashtagillä #STTP2018.