Nouki-merkin suunnittelijat Anna Reilin (vas.) ja Saara Naskali työskentelevät Kalevassa.

Töissä Kalevan myllerryksessä

Vaatesuunnittelijat Saara Naskali ja Anna Reilin, kanttori Pirjo Mäntyvaara sekä baarinpitäjä Patrick Kramer seuraavat Kalevan kehitystä aitiopaikalta, omilta työpaikoiltaan käsin.

Kalevan muutos alkoi jo, ennen kuin kadut myllerrettiin auki raitiovaunukiskoja varten. Vaatesuunnittelijat Saara Naskali ja Anna Reilin ovat tehneet Nouki-merkkiään Kalevassa kolme vuotta.

Näinä vuosina Naskali ja Reilin ovat havainneet, että kaupunginosa on elävöitynyt merkittävästi: kulmille on tullut niin uusia suunnittelijoiden puoteja kuin kiinnostavia ravintoloitakin.

Työstään Kalevassa kertovat myös kanttori Pirjo Mäntyvaara ja Huurupiilo-baarin omistaja Patrick Kramer.

Tampereen yliopiston toimittajaopiskelijoiden podcast-sarja Tampereen kulmilla ja kortteleissa vierailee tamperelaisissa kaupunginosissa.