Uusimmassa Moreenissa hauraita kalloja ja vihaisia aktivisteja

Syksyn ensimmäinen Moreeni-lehti tutkii rokotuskattavuutta Tampereen seudulla ja vierailee koirien päiväkodissa.

Lukuvuoden 2018–19 ensimmäinen Moreeni-lehti on ilmestynyt. Moreeni kertoo muun muassa, että Tampereen seudulla rokotuskattavuuden tilanne on monessa kunnassa huolestuttava. Rokottamatta jättäminen ei kuitenkaan aina johdu rokotusvastaisuudesta.

Toimittajamme vieraili Kumppanuustalo Arttelissa katsomassa, kuinka innokkaasti tamperelaiset ovat lahjoittaneet vaatteita asunnottomille. Perehdyimme myös muunsukupuolisten ahdinkoon: HUS ja Tays ovat keskeyttäneet hormoni- tai leikkaushoidot muunsukupuolisilta. Mielenilmaisuista huolimatta hoidot ovat jäissä siihen asti, kunnes kansallisista hoitosuosituksista on saatu päätettyä.

Lisäksi Moreeni tutustuu kallokerääjän kotiin ja koirien päivähoitoon, kertoo journalistiikan vierailijaprofessori Elina Paasosen uran käännekohdat sekä ihmettelee, miksi poliitikkoja iljettää.

Moreeni on Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen viikkolehti. Tampereen toimittajakoulutuksella on ollut säännöllisesti ilmestyvä julkaisu vuodesta 2002 lähtien.