Nuoren poliitikon arki on kiireistä – opintojen ja politiikan yhdistäminen on haastavaa mutta palkitsevaa

23-vuotias Laura Hämäläinen on yliopisto-opiskelija ja poliitikko. Vaikka opintojen ja politiikan yhdistäminen vaatii välillä kompromisseja, Hämäläinen keskittyy täysillä tavoitteisiinsa.

Tampereen yliopistossa puheviestintää opiskeleva Laura Hämäläinen kulkee kahden kaupungin väliä. Opintojen ohella Hämäläinen on Mikkelin kunnanvaltuuston jäsen, ja hän pyrkii ensi kevään eduskuntavaaliehdokkaaksi Keskustapuolueen listalta.

Hämäläinen on hypännyt mukaan politiikan tekemiseen lukion jälkeen. Jo nuorena yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut Hämäläinen mietti välivuotensa aikana, miten kanavoida kiinnostus ja lähteä kehittämään itseään. Puoluetoiminta tuntui luontevalta vaihtoehdolta.