Syksyn 2018 toisessa Metso Talkissa käsiteltiin uskontoa. Kuva: Onni Kalin

Kauneimmat joululaulut ovat perinne, mutta kirkollisvaalit eivät houkuta – Syksyn toisessa Metso talkissa pohdittiin uskontoa

Miksi uskominen ei ole trendikästä? Entä miten hengellisen väkivallan uhriksi ajaudutaan? Tietokirjailija Aila Ruoho ja näyttelijä Laura Malmivaara puhuivat uskonnosta Metso talk -keskustelutilaisuudessa.

Metso Talk on pääkirjasto Metson ja Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen järjestämä kolmiosainen keskustelusarja. ”Usko, toivo, rangaistus?” oli syksyn toinen keskustelu, joka järjestettiin 21. marraskuuta 2018.

Illan vieraina olivat tietokirjailija Aila Ruoho ja näyttelijä Laura Malmivaara. He pohtivat muun muassa henkistä väkivaltaa, uskonnon asemaa yhteiskunnassa ja pyhyyden kokemuksia. Lisäksi keskustelussa mietittiin, onko huuhaa nousemassa uskonnon korvaajaksi.

Juontajina toimivat Elina Nissinen ja Maria Muilu. Keskustelun lopuksi myös yleisö pääsi esittämään kysymyksiä illan vieraille.