Radio Moreenin sähkeet 15.2.2019 kello 16

Tampereen yliopistollisen sairaalan päivystyksessä on ruuhkaa, ja töihin on jouduttu hälyttämään lisäapua. Potilaita on ollut jopa 250 päivässä. Taysin akuuttihoidon toimialuejohtaja Sally Järvelä kertoo Aamulehdelle, että kiireen syynä ovat liukastumistapaturmat ja infektiot. Järvelän mukaan kaikki Pirkanmaan potilaat eivät mahdu jatkohoitoon omalla alueellaan, ja potilaita joudutaan myös siksi tuomaan Acutaan.

Ammattikorkeakoulu Metropolian koko kampus Leppävaaralla suljetaan mahdollisimman pian. Noin 3 000 opiskelijan kampuksen rakenteet ovat painuneet merkittävästi ja niissä on vakavia halkeamia. Espoon kaupunki antoi asiasta kehotuksen eilen. Kaupungin mukaan rakennusta ei voida pitää enää riittävän turvallisena käyttäjilleen. Opiskelijat ja henkilökunta sijoitetaan ensisijaisesti Metropolian muihin rakennuksiin.

Kuluttajat tilaavat vaatteita verkosta enemmän kuin aikovat ostaa. Tämä kasvattaa palautusten määrää ja niistä syntyviä päästöjä. Nettivaatekauppoihin saatetaan palauttaa jopa puolet kaikista tilatuista vaatteista. Moreenimedian tekemän kyselyn mukaan palauttamisen helppouden koetaan lisäävän vaatteiden takaisin lähettämistä. Aiheesta lisää Moreenimedian verkkosivuilla.

Aamulehden työsyrjintäepäily siirtyy syyteharkintaan nimikkeellä työsyrjintä. Epäiltyjä ja uhreja on kaksi. Sisä-Suomen poliisi aloitti viime kesänä esitutkinnan liittyen Aamulehden päätoimittajan valintaprosessiin. Päivi Anttikoski kertoi silloin Suomen Kuvalehdelle hakuprosessin päättyneen äitiyteen. Esitutkinta on nyt saatu päätökseen ja asiakirjat siirtyvät syyttäjän virastoon.

Tamperelaisesta Blockfest –festivaalista on myyty osuus Live Nation Finlandille. Yritykset allekirjoittivat sopimuksen eilen. Blockfestin toimitusjohtaja Kalle Kallonen jatkaa pestissään. Live Nation Finland on osa maailman suurinta tapahtumanjärjestäjä –konsernia. Blockfest ja Live Nation Finland ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2013 alkaen.