Radio Moreenin podcastissa pohditaan, miksi joku pyytäisi apua tuntemattomilta.

Mietityttääkö rintojen suurentaminen tai parisuhde? Internetissä anonyymiä apua saa mihin vain

Avun pyytäminen ei ole vain ongelmanratkaisua vaan myös yhteisöllisyyttä ja rupattelua.

– Apua! Miten saan koirankakan pois valkoisesta matostani huomiseksi?

– Sheivaatteko pelkästään sääret vai myös reidet? Onko se jotenkin poikkeuksellista, kun sheivaan itse aina molemmat?

– Mitä mieltä olette mun tämän päivän meikistä ja kampauksesta? Onko ne hyvät treffeille? Laittakaa kuvia teidän treffilookeista!

Internet on avunpyytäjän taivas. Apua voi pyytää vaikka Jodelissa, Redditissä tai Facebookissa. Mutta mikä saa meidät pyytämään apua internetissä tuntemattomilta? Millaisiin kommelluksiin ihmiset tarvitsevat apua?

Tässä Kielikeissejä ja kehonviestejä -podcastsarjan jaksossa toimittajat Veera Tuupanen ja Pihla Loula keskustelevat siitä, miksi ihmeessä ihmiset luottavat internetissä nimettömien neuvoihin. Jos kielessä on kipeä patti, mikä on nolointa, mitä voit sille tehdä?

Tampereen yliopiston toimittajaopiskelijoiden podcast-sarjassa Kielikeissejä ja kehonviestejä selvitetään kielisolmuja ja tutustutaan sanattomaan viestintään.