Atalan koulun 5A-luokan oppilaat ovat tehneet omia henkilökohtaisia ilmastolupauksiaan.

Lapset auttavat ilmastotalkoissa pienillä teoilla – Kuuntele lasten gallupvastaukset

Lapset pitävät luontoa tärkeänä ja rauhallisena paikkana. Pienimmilläkin on käsitys siitä, mitä luonnon hyväksi voi tehdä.

Atalan koulun toisen ja viidennen luokan oppilaat vastasivat luonto- ja ilmastoaiheisiin gallupkysymyksiin. Pienemmät lapset olivat sitä mieltä, ettei luonto tulevaisuudessa muutu mitenkään. Viidennen luokan oppilaat taas kokivat, että jos emme pidä luonnosta hyvää huolta, se saattaa muuttua.

Gallupiin vastasivat toisen luokan oppilas Noah Kramer, 8 sekä viidesluokkalaiset Iida Pennanen, 11 ja Sanni Lahtinen, 11.

Opettajien mukaan Atalan koulussa tehdään ilmaston hyväksi pieniä tekoja. Lapsia kehotetaan syömään ruokalassa lautaset tyhjiksi, vettä ei valuteta hanasta turhaan ja luokasta sammutetaan valot sieltä lähtiessä.. Lasten kanssa kuljetaan luonnossa, rakennetaan majoja ja kerätään koulun lähiympäristöstä ihmisten jättämiä roskia.

Iida Pennanen, 11
Noah Kramer, 8
Sanni Lahtinen, 11

Miten lapselle tulisi kertoa ilmastonmuutoksesta? Katso asiantuntijoiden vinkit täältä.