Elina Koivula kertoo tunnelmoivansa syksyä sytyttämällä takkaan valkean.

Tamperelaiset eivät lämpene halloweenille, mutta viettävät syksyä muilla tavoin – ”On ihanaa poltella kynttilöitä ja kotoilla”

Tamperelaisten syksynviettotavat vaihtelevat. Yhteistä on halloweenin kokeminen vieraaksi.

Moreenimedia selvitti, miten tamperelaiset viettävät syksyä. Gallupiin vastasivat Elina Koivula, Jari Syrjärinne, Henna Laitinen.

Laitisen mielestä syksyssä on parasta koulujen alku ja ilmojen viileneminen, jolloin voi vetäistä villasukat jalkaan. Myös muut arkiset asiat nousevat esiin.

– On ihanaa poltella kynttilöitä ja kotoilla. Lisäksi pidän tosi paljon neulomisesta.

Halloweenia Laitinen ei vietä sen varsinaisessa merkityksessään, mutta valmistaa silloin hyvää ruokaa.

Myöskään Syrjärinne ei vietä halloweenia. Hänen vapaa-aikansa kuluu syksyllä kaupunkiaktiviteeteissa, kuten ravintoloissa käymisessä. Perinteisemmistä syksytekemisistä hän nostaa esiin kurpitsapiirakan leipomisen.

Koivula puolestaan viettää halloweenin sijaan pyhäinpäivää.

Jari Syrjärinne
Henna Laitinen
Elina Koivula

Lue gallup täältä.

Kahviloissa syksy on näkynyt esimerkiksi kaakaoiden ja erikoiskahvien kysynnässä. Lue uutinen tästä!