Johanna Suojanen kuuntelee musiikkia pääasiassa puhelimeltaan.

Tamperelaiset kuuntelevat musiikkia paljolti puhelimiltaan – ”Se kulkee mukana ja mahtuu laukkuun”

Moreenimedian gallupiin vastanneet kertoivat puhelimen olevan kätevä tapa kuunnella musiikkia. Myös CD-levyjen helppoudesta pidettiin.

Gallupiin vastanneet Johanna Suojanen ja Nina Kaitaranta kertovat kuuntelevansa musiikkia pääosin puhelimelta. Kari Hemminki puolestaan suosii CD-levyjä.

– Ne ovat konkreettisia, havainnollisia ja käteviä sekä autossa että kotona.

Suoratoistopalvelu Spotify:n käyttö on Kaitarannan mukaan helppoa, ja omaan musiikkimakuun sopivia kappaleita löytää varmasti.

– Sieltä löytyy kaikki maailman musiikki, Kaitaranta kertoo.

Musiikin kuuntelun välineen merkityksistä helppokäyttöisyys päivittäisessä elämässä nousi pinnalle. Hemminki korostaa myös äänentasojen laatua käytön vaivattomuuden lisäksi.

– Pitää kuulua hyvin eli olla hyvät äänentasot ja kätevä käyttää, hän selventää.

Johanna Suojanen
Nina Kaitaranta
Kari Hemminki

Kuuntele gallup tästä:

Lue gallup täältä.

Miten suosittuja fyysiset äänitteet ovat? Lue juttu täältä.