Hannes Haavisto on tarvinnut enemmän elektroniikkaa varsinkin etäopiskeluun.

Tamperelaiset ovat tarvinneet pandemia-aikana enemmän elektroniikkaa – ”Etätyöskentelyyn tarvitsee toimivan tekniikan”

Moni on tarvinnut enemmän elektroniikkaa arjessaan kuluneen vuoden aikana. Uutta tekniikkaa on hankittu varsinkin etätyöskentelyyn.

Moreenimedia selvitti, ovatko kuluttajat hankkineet ja tarvinneet enemmän elektroniikkaa koronapandemian aikana. Gallupiin vastasivat Tampereen Laukontorilla Hannes Haavisto, Antti Niemi ja Veera Palonen.

Jokainen vastaajista oli ostanut kuluneen vuoden aikana uuden puhelimen. Myös tietokoneet ja niiden oheistarvikkeet, kuten näyttöpäätteet ja hiiret, olivat suosittuja ostoksia. Vastaajat toivat esiin, että he ovat tarvinneet enemmän elektroniikkaa arjessaan pandemian aikana varsinkin etätöihin ja -opiskeluun.

– Olen tarvinnut elektroniikkaa enemmän, koska minulla oli ylioppilaskirjoitukset keväällä ja nyt yliopistossa opiskelu tapahtuu pääosin etänä, Haavisto kommentoi.

Lähes jokainen vastaajista koki, että pandemia on lisännyt heidän elektroniikkaostoksiaan.

Hannes Haavisto
Antti Niemi
Veera Palonen

Lue gallup täältä.

Mitä tapahtui elektroniikan myynnille pandemian aikana? Lue uutinen täältä.